3

Krok trzeci:
Komunikacja i promocja

Komunikacja ekostrategii 
Ekostrategia to nieco bardziej rozbudowany dokument, odwołujący się do stopnia zaawansowania ekologicznych projektów, wskazujący zrealizowane kroki i ścieżkę na przyszłość. Obejmuje zarówno inicjatywy programowe, jak i operacyjne. Można ją opublikować na stronie internetowej lub upowszechnić w ogólnodostępnym pliku. Warto w takim podsumowaniu przywołać konkretne działania, liczby i projekty. Warto też wybrać jeden z projektów jako „case study” i opisać, co i jak udało się w nim osiągnąć, ale też gdzie pojawiły się trudności. Praktyczna wiedza, którą zdobyliście, jest cenna – może posłużyć jako inspiracja dla innych organizacji kultury, a Waszej publiczności pokazać, że ekologia jest istotnym elementem namysłu i tożsamości Waszej instytucji. W ramach promocji ekostrategii zorganizujcie wymianę doświadczeń z innymi organizacjami. (zobacz: ZIELONY ZESPÓŁ) 

Zobacz, jak robią to inni:
> Ekokompas, Centrum Kultury Zamek/ Poznań.
> Deklaracja ekologiczna, Mazowiecki Instytut Kultury, Warszawa.
> Tackling the Climate Emergency, TATE, Londyn.
> Sustainability, Narodni Divadlo, Praga.
> Climate action. An Eco-centric Approach to Making Art, FastFamiliar, Wielka Brytania.
> Climate and Ecology Manifesto – two years on, Horniman Museum & Gardens, Londyn.

Może cię również zainteresować